Sunday, January 07, 2007

Vertrek 21-08-2006 Bolsward - Accra



De komende weken verschijnt op deze site een verslag van de tocht naar Accra. Aan de hand van (grotendeels) zelf genomen foto's kunnen jullie een indruk krijgen van de belevenissen onderweg.
De eerste twee foto's heb ik niet zelf genomen. In Europa heb ik sowieso maar weinig gefotografeerd.
Met gemengde gevoelens sta je dan aan de start in Bolsward. Waarom gemengde gevoelens? Na
een maandenlange (bijna vlekkeloze)voorbereiding kreeg ik zo'n drie weken voor de start last van mijn rechterknie. Zelfs zodanig dat ik twee weken volslagen rust in acht moest nemen omdat het niet meer ging. Met behulp van massagezalf probeerde ik er weer bovenop te komen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik 's nachts wel eens wakker lag. Je gaat per slot van rekening een soort weddenschap aan en als je dan direct al moet opgeven ervaar je dat als een grote nederlaag. Gelukkig heb ik de pijn al fietsend overwonnen en had ik na een aantal weken geen problemen meer. Na een korte toespraak van de burgemeester kregen we als aandenken een geel gestreept "Bolswarder"sjaaltje. Er was muziek en tot mijn grote verrassing zag ik dat een oud leerling van mij onderdeel uitmaakte van het djembé-bandje. Natuurlijk herkende hij mij ook. Als vluchteling/asielzoeker vergeet je je eerste leraren in Nederland niet zo snel.

No comments: