Monday, January 08, 2007

Bolsward-Accra 22/23 augustus



De tweede foto is 22 augustus genomen in de omgeving van Culemborg. We staan op het punt de rivier de Lek over te steken. Deze foto heb ik uiteraard zelf niet geschoten, want ik sta met de rug naar de fotograaf gekeerd. Dit was de laatste dag dat ik een wielerbroek met reclame droeg. Hoewel de afspraak was dat we in uniforme kledij zouden fietsen, verwisselde ik deze broek voor een exemplaar zonder schouderbanden(galgen). De broek met galgen leverde prompt grote problemen op bij mijn eerste sanitaire stop op de veerpont. De galgen draag je over een T-shirt en dan komt er nog een wielershirt plus eventueel een jasje over heen. Voor je dus plaats kunt nemen (of hurken in't vrije veld) moeten vele lagen gepeld worden. Ik raakte op de wc van de veerpont prompt verstrikt in de mouwen van mijn overjasje en slaagde er ternauwernood in om op tijd mijn kleding te fatsoeneren. Gelukkig had ik nog een broek zonder galgjes in mijn bagage en in't vervolg had ik geen problemen meer.
Eerste foto. 23-08 Dit is een foto die ik zelf genomen heb, ergens in Belgiƫ op weg naar Brussel. Zo rond de 25 kilometer was er meestal en kleine lunch pauze.Belgiƫ was het laatste land waar we nog van fietspaden gebruik konden maken.
Voor het eerst in mijn leven had ik een digitale fotocamera mee. (Olympus C-60 6.1 megapixel) Het schijnt dat er tijdens deze reis zo'n 10.000 foto's genomen zijn.

No comments: